IKEA zaprasza na letnie kino samochodowe

150x110

Warszawa, 27 czerwca 2011 r. – W lipcu 2011 roku na parkingach większości sklepów IKEA w Polsce zorganizowane zostanie letnie kino samochodowe. W piątek, 1 lipca w Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu oraz w sobotę, 2 lipca w Gdańsku oraz w Jankach i na warszawskim Targówku wyświetlony zostanie wielki hit kinowy wypełniony wspaniałą rozrywkową muzyką zespołu ze Szwecji. W kolejny weekend, w piątek, 8 lipca w Jankach, w Łodzi i Wrocławiu oraz w sobotę, 9 lipca w Gdańsku, na warszawskim Targówku i w Poznaniu widzowie będą mieli okazję zobaczyć współczesne kino szwedzkie, zabawne i niestroniące od autoironii, w filmie „Jalla! Jalla!”. Dodatkowo, na Targówku wyświetlone zostaną dwie rewelacyjne komedie: w środę, 20 lipca „Kac Vegas”, a tydzień później, 27 lipca „Dwa tygodnie na miłość”. Emisje filmów rozpoczną się wieczorem, tuż po zamknięciu sklepów IKEA. Szwedzki film „Jalla! Jalla!” zostanie wyświetlony w oryginalnej wersji językowej z polskimi napisami, natomiast pozostałe filmy emitowane będą z polskim dubbingiem. Letnie kino samochodowe jest bezpłatne i stanowi kolejny prezent, jaki przygotowała IKEA z okazji obchodów 50-lecia współpracy z Polską.

Kino samochodowe zostało po raz pierwszy zorganizowane w 1933 roku w Stanach Zjednoczonych jako alternatywa dla tradycyjnego kina. Dzięki zastosowaniu gigantycznych, pneumatycznych ekranów posiadających prawdziwą powierzchnię projekcyjną, widzowie mają możliwość oglądania filmów w najlepszej jakości wygodnie, z własnego samochodu. Ekrany mają wymiary 14x8 metrów i mocowane są na wysokości około trzech metrów nad ziemią, zapewniając w ten sposób idealne warunki do oglądania filmów w tego rodzaju kinie. Hybrydowy system nagłośnienia pozwala na jednoczesne nadawanie dźwięku bezpośrednio do radia w samochodzie, jak i poprzez standardowe nagłośnienie.

„Kino samochodowe to świetna forma rozrywki i wspaniały pomysł na spędzenie ciepłego letniego wieczoru z rodziną, przyjaciółmi lub ukochaną osobą, dlatego bardzo serdecznie zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy na parkingach wybranych sklepów IKEA. Zachęcamy też naszych klientów do pozostawania na projekcjach filmów po zakupach w sklepach oraz centrach i parkach handlowych” – powiedziała Karolina Horoszczak, rzecznik prasowy i PR Manager grupy IKEA w Polsce.

Bezpłatne letnie kino samochodowe to kolejny prezent, który IKEA przygotowała dla Polski z okazji obchodów 50-lecia współpracy firmy z naszym krajem. Pierwszym prezentem była rezygnacja z podniesienia cen całego asortymentu oferowanego przez IKEA pomimo zmiany wysokości podatku VAT. W maju aż 9 milionów gospodarstw domowych otrzymało broszurę oraz kupon rabatowy o wartości 20 zł do realizacji w sklepach IKEA, a do sprzedaży wprowadzona została jubileuszowa kolekcja mebli przygotowana specjalnie dla uczczenia 50. lat niezwykle udanego związku z Polską. W czerwcu IKEA przekazała 8 milionów złotych na budowę szkoły podstawowej w Jarostach. O kolejnych atrakcjach i niespodziankach Polacy będą się dowiadywać przez cały 2011 rok.
________________________________________

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które rocznie odwiedzane są przez około 16 milionów osób. Ponadto poprzez Inter IKEA Centre Group Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.